TECHNIKY PLÁNOVANIA
Kvalitný, zrozumiteľný a reálny plán je cennou súčasťou profesionálneho riadenia.
Poznanie hlavných i čiastkových cieľov, nárokov, požiadaviek, časových horizontov a ostatných parametrov plánu často posilňuje stotožnenie sa s prácou, generuje aktívnu spoluzodpovednosť za výsledok, poznanie vlastného podielu na výsledku a uvedomenie si významu svojej pracovnej pozície.
Program je určený pre manažérov všetkých úrovní riadenia.
Hlavné témy
Prečo treba plánovať, definovanie cieľov, definovanie potrebných zdrojov, časové horizonty jednotlivých činností, rezervy plánu, monitoring jednotlivých fáz plánu, korekčné procesy, najčastejšie chyby plánovania, strategické, dlhodobé, krátkodobé, operatívne, krízové plánovanie, hierarchická štruktúra činností, sieťové grafy, časové prekrytia, koordinácia činností, distribúcia zdrojov, denné manažérske plánovanie, alternatívy, riziká, modelové situácie. Nastavenie kontrolných mechanizmov, vytvorenie potrebných komunikačných kanálov.
Dvojdňový program
DLHODOBÉ PLÁNOVANIE
Dlhodobé plánovanie ako súčasť strategického manažmentu spoločnosti.
Základné témy
Základné prvky finančne založeného plánovania, externe orientovaného plánovania a strategického plánovania
a strategického riadenia. Najčastejšie chyby, prognózovanie pri dlhodobom plánovaní, modelovanie, extrapolácia.
Definovanie strategických a vykonávacích cieľov, vykonávacích programov a rozpočtov, procesy pri implementácii jednotkami a programami spoločnosti.
Definovanie priorít z aspektu dlhodobého plánovania, korekčné programy, monitoring.
Jednodenný program
PLÁNOVANIE FINANCIÍ
Rozpočtovanie a kontrola nákladov patrí k manažérskym povinnostiam.
Tieto úlohy nepatria k štandardnému účtovníctvu, ale patria medzi riadiace efektívne nástroje.
Hlavné témy
Definovanie strategických cieľov, definovanie oblastí a priorít analýzy, analýza faktorov vonkajšieho a vnútorného prostredia, analýza zdrojov, schopností, štruktúry a systému riadenia, analýzy potenciálu vlastnej spoločnosti
a potenciálu konkurencie, tržby, náklady, absolútna hodnota versus % nárast, hodnota aktív, podiel úverov, ukazovatele ROCE, AUR, ROSR, likvidita, analýza trhu a jeho segmentov, analýza substitučných konkurenčných produktov, zdroje spoločnosti, analýza ukazovateľov ziskovosti.
Trojdňový program