

MAJSTER AKO MANAŽÉR
hlavné témy
základné prvky riadenia, osobnosť majstra, riadiaca komunikácia, priebežná informovanosť, motivačné aspekty poznania, podielu práce na výsledku každého člena tímu, základné spôsoby riadenia, definovanie kompetencií a zodpovedností, vzťah medzi úsilím, výkonom a výsledným efektom, riadenie procesov zvyšovania kvalifikácie a zručností členov tímu, riadenie rozvoja tímu, zladenie záujmov tímu a organizácie, optimalizácia orientácie na prácu a na ľudí, sociálne aspekty tvorby tímu, kľúčová úloha - zabezpečenie vykonania práce, veľkosť tímu, rozsah riadenia
druhý deň
riadenie termínmi a úlohami, špecifiká autokratického, participatívneho a demokratického riadenia tímu, riadenie ľudí úlohami a cieľmi, procesy hierarchie potrieb, kontext organizácie a pracovníka, finančné a nefinančné faktory motivácie, odmena a spokojnosť s prácou, poznanie vlastností pracovníkov, osobná a tímová motivácia, demotivácia, problém premotivovania, analýza účinnosti motivačných nástrojov, zabezpečenie spravodlivej odmeny, budovanie systému sankcií a odmien, hodnotiace rozhovory, koučingové efekty, procesy kontroly, opravné procedúry, kľúčové miesta riadených rocesov
dvojdňový program


SUPERVÍZOR
hlavné témy
kľúčové úlohy supervízora z aspektu riadenia procesov
kľúčové roly supervízora z aspektu riadenia tímu
riadenie tímu - vzťah vplyv, moc, autorita, nároky, obmedzenia, voľby, rozdiel medzi efektívnosťou
a účinnosťou, manažérske interakcie s organizáciou a tímom
špecifikácia zadávania úloh
organizačné a individuálne ciele tímu, výhody a nevýhody tímovej práce
význam horizontálneho a vertikálneho tímového myslenia
vzťah medzi výkonom, úsilím a efektom
druhý deň
základné procesy ,,štíhlej výroby"
identifikácia príčin strát, nadprodukcia, čakanie, logistika, nepotrebné procesy, efektívnosť procesov
redukcia množstva zásob, nepodarkov a odpadu
štandardizácia procesov, trvalé zlepšovanie, aplikácia Kaizen
procesy Genchi Genbutsu a Quality Circles
základné procesy riadenia zmien
motivácia k efektívnosti tímu, kompetencie a zodpovednosti
príčiny neefektívneho hodnotenia
dvojdňový program